2007-02-07

Tänk om 2.0



Denna film har visats på flera andra bloggar men jag kunde inte hålla mig att visa den också. Den tar upp det väsentliga med 2.0. Framför allt så berör den det som jag tycker är relevant: om det är såhär vi vill ha det på webben - varför inte implementera det i verkligheten?

We need to rethink copyright, authorship, identity, ethics, aestetics, rhethorics, governance, privacy, commerce, love, family, ourselves...

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Mitt arbete med att undersöka web 2.0-spel går vidare. Jag intervjuade en av personerna runt spelet popomundo igår. Det var mycket intressant och jag kommer att återkomma till det senare. Mest anmärkningsvärt var, tycker jag, att popomundo är och var 2.0 innan begreppet ens var myntat. Det talar inte bara för 2.0-benämningens validitet utan också för popomundoutvecklarna ett framtidskoncept på spåret.

Ola

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Petter sa...

Nog för att jag inte själv förstått det riktigt fina med popomundo själv - trots att jag spelar det... så måste jag säga... vilken ball film.

2.0 är väl revolutionen som pågår nu och hela tiden.

http://www.jaycut.se osv...

Vi syns väl i höst?