2007-04-10


Det var genant länge sedan jag bloggade. Vet skäms och finn bot och bättring!

Mina studenter är nu ute på LiA (lärande i arbete) och jag tänkte därför att framgent rikta mig till blivande studenter. Jag har för avsikt att skriva fyra stycken artiklar om utbildningen spelarkitektur här i vår alldeles egen blog. Jag kommer att ge förklaring och fördjupning inom följande ämnesområden:

  • Vad gör en spelarkitekt?
  • Var jobbar man med och vad gör man när man jobbar?
  • Vad skiljer de spel som vi utvecklar från ”normala” spel? (sådana som bara är kul)
  • Hur ser framtiden ut? (en hel del smaskiga detaljer kommer att avslöjas om framtiden)

Några korta notiser bara innan jag slutar.

1. Kolla in Jesper Juuls inlägg om ljud och belöning.

” I want to be addicted to replying to mail, so I removed the sound for when mail comes in and I’ve set up a sound for when I send an email. Now, sending a mail is much juicier than it used to be, and my email experience is much better.”

Härliga metoder. Fyrverkerier och fanfarer skall ljuda i hela västra Sverige när anmälningarna till spelarkitektur kommer in.

2. What is the real game?
Min personliga åsikt: whatistherealgame is the real game.

3. Cruel to be kind.
13 maj bär det av. Vi kör i slottskogen. Anmäl ditt lag nu och ladda med dina värsta komplimanger!

Ola

2 kommentarer:

Peter Nordstrand sa...

Ang. Cruel 2 B Kind:

Varje lagledare måste tydligen ha en mobil som kan ta emot och skicka epost, vilket nog kunde vara lite tydligare på anmälningssidan.

Länken på anmälningssidan till kartan på Hitta.se pekar mot centralstationen i Göteborg.

Ni skriver att spelet försiggår i Azaleadalen, och det är säket bra. Problemet är att Azaleadalen kan betyda två olika saker. Menar ni själva den egentliga Azaleadalen med alla blommorna eller den närliggande stora gräsmattan där folk brukar sola, spela beachvolley, mm? Den senare kallas ju ofta för Azaleadalen i folkmun.

Anala hälsningar från Peter

Ola Janson sa...

Grymt Peter. Vi skall genast korrigera.